2309. Computationeel denken met i-Learn

Digitaal gepersonaliseerd aan de slag met computationeel denken

Inhoud

Inleiding

Computationeel denken verwerken in je lessen is niet altijd even gemakkelijk. Daarnaast is de diversiteit rond dit thema binnen een groep leerlingen vaak groot en is de nood aan ondersteuning divers. i-Learn MyWay biedt de kans om op een gedifferentieerde manier te werken aan computationeel denken.

Inhoud

Tijdens deze workshop gaan we enerzijds in op wat computationeel denken inhoudt en zoomen we anderzijds in op het platform i-Learn MyWay dat tools aanbiedt om te werken aan computationeel denken. Aangezien i-Learn digitaal gepersonaliseerd leren faciliteert, bieden we je in deze sessie inspiratie en voorbeelden om gedifferentieerd aan de slag te gaan met computationeel denken via leersporen (adaptieve digitale leerpaden) in MyWay.

Bovenstaande inhoud wordt in zo'n 1,5u doorlopen, de resterende tijd van deze sessie wordt ingevuld met een Q&A. 

Resultaat

Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van de mogelijkheden die i-Learn MyWay biedt om te werken aan computationeel denken in de klas (via zijn beschikbare tools én via leersporen).

Voorkennis

Verplichte kennis

Er is geen voorkennis vereist. We geven echter wel mee dat wie reeds gekend is met i-Learn MyWay (via de sessie 1503. i-Learn introductie op digitaal leren op maat of via een ander kanaal) een gedeelte van de sessie zal ervaren als herhaling.

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Sites

Website i-Learn

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8
  • Buitengewoon lager/Speciaal primair onderwijs
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Programmeren

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 3 (14.02 13:00 - 15:00)
Kostprijs: € 48
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 1 bezet zijn.
Voor deze sessie wil ik me graag

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Deborah Neyens
Lees meer over de expertise van Deborah.


Korte titel : Computationeel i-Learn #PR #TP

Deze pagina werd al 77 keer bekeken