2102. Meer betrokkenheid en interactie bij afstandslessen

Tools en trucs om je leerlingen te betrekken en te activeren

Inhoud

Inleiding

Les geven op afstand blijft in sommige scholen aanwezig. Maar het kan ook een meerwaarde zijn voor sommige lessen. Door een goede aanpak kun je ook op afstand je leerlingen motiveren, activeren, coachen en je les beter structureren.

Inhoud

De sessie bestaat uit verschillende onderdelen op basis van deze kernvragen:

- Hoe start je je les op?

- Welke leeractiviteiten of werkvormen zijn mogelijk in een blended aanpak?

- Hoe kun je leerlingen laten samenwerken en hen (individueel of in groep) opvolgen of coachen?

- Waarmee kun je rekening houden bij het uitwerken van online lesmateriaal?

Resultaat

Na deze sessie zal je op basis van de ervaringen in de sessie een aantal tools kunnen selecteren om in te zetten tijdens een afstandsles.

Door de inzet van die tools kun je leerlingen meer betrekken in je les, klassikaal en in groep reacties laten geven en aan het werk zetten met verschillende vormen van opdrachten op afstand.

Daarnaast zul je je les kunnen situeren binnen een blended aanpak, waarbij leerlingen bepaalde acties voor en/of na de les kunnen ondernemen. Op die manier versterken het afstandsgebeuren en het face to facegebeuren elkaar.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Een online pagina met daarop alle bruikbare links.

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Secundair/Voortgezet onderwijs
  • Hoger onderwijs
  • Volwasseneneducatie

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Digitale Leermiddelen
  • Afstandsleren

Tijdstip

Dag 2 Tijdslot 1 (14.02 9:30 - 11:00)
Kostprijs: € 33
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 4 bezet zijn.
Voor deze sessie wil ik me graag

Vorm

Online hands-on workshop

Lesgever

Davy Mortier
Lees meer over de expertise van Davy.


Korte titel : Betrokkenheid bij #Afstandsond

Deze pagina werd al 128 keer bekeken