36. Hoe kan je computers eenvoudig zelf beheren met Skool en Impero?

Interview en demo Impero Classroom

Inhoud

Inleiding

We zijn een Vlaamse EdTech speler die de focus legt op softwaretoepassingen en ICT-dienstverleningen voor het onderwijs.

We vinden het belangrijk dat leerkrachten met eenvoudige software aan de slag kunnen en vooral op een gemakkelijke manier aan applicaties, documenten, platforms en andere kanalen geraken.

Vandaag stellen we onszelf voor en interviewen we één van onze samenwerkingspartners.

Inhoud

Georgina Beels, distributeur van Impero Classroom laat de voornaamste functionaliteiten zien die werken op ALLE devices. 

  • Multiplatform! (Windows, Chromebooks en Mac)
  • Synchronisatie van Azure AD
  • Cloud-based toegang via browser interface of vanuit Teams.
  • Overzicht van activiteiten maar ook van apps, andere browsers en split screens.
  • ...

Resultaat

Na deze sessie zal je:

  • weten wie Skool is en waar we voor staan;
  • een duidelijker beeld hebben van Impero Classroom managementsoftware;
  • weten hoe je je leerlingen digitaal makkelijker kan begeleiden, aansturen én motiveren zonder anderen te storen;
  • weten hoe je een overzicht op alle activiteiten van leerlingen op hun computers kan bekomen;
  • eenvoudige en bruikbare tools krijgen om leerlingen sneller te laten beginnen met leren en ze ook nog meer gefocust te houden.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Gratis demo online of op school

Sites

Skool

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Technisch ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Inspectie
  • Zorgcoördinator
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Systeembeheer

Tijdstip

Dag 1 Tijdsblok 4 (20.10 11:30 - 12:00)
Er zijn 100 plaatsen waarvan er 35 bezet zijn.

Vorm

Live presentatie of demo

Lesgever

Annouk Thijs
Lees meer over de expertise van Annouk.


Korte titel : Computers beheren Skool Impero

Deze pagina werd al 584 keer bekeken