53. Metromodel: project- en lesplanning

Deze sessie is geannuleerd.

Een snelle methodiek om projecten en lessen samen te stellen

Inhoud

Inleiding

Het samenstellen van projecten maar ook lesvoorbereidingen vraagt soms heel wat werk. EduBIT ontwikkelde het metromodel om op een vlotte manier diverse elementen voor een project, maar ook voor een les, samen te stellen.

Inhoud

Een metroplan is een methodiek om op een korte tijd een project of een les samen te brengen. Hierbij wordt rekening gehouden met diverse dimensies: leerstijlen, persoonlijke vaardigheden, ... Zo kunnen we gedifferentieerd onderwijs bieden, zowel naar tijds- als curriculumdifferentiatie..

Het metroplan is door EduBIT ontwikkeld binnen iTEC en werd al in diverse scholen gebruikt als eenvoudig model om lessen en projecten op te stellen.

In de sessie maken we kennis met de metroplannen, kijken we naar enkele realisaties en proberen we één metroplan zelf samen te tellen.

Resultaat

Na deze sessie kan je zelf een metroplan voor een project of een les samenstellen. Je kan dit ook toelichten aan anderen.

Indien je een USB-stick meebrengt kan je jouw metromodel meenemen.

(of je gebruikt wetransfer of ander online medium)

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Meegenomen kennis

basiskennis van Powerpoint is leuk meegenomen

Lesmateriaal

Syllabus

download van werksjabloon, zelf aanpasbaar voor eigen klasgebruik (link wordt in de sessie gegeven)

Sites

Metroplan EduBIT

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Inspectie
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Administratief
  • ICT in je klas of vak

Tijdstip

Blok VM 2 (11:50 - 12:20)
Lokaal: L 1.01
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.

Vorm

Workshop
Voorzieningen
Lokaal met één pc per deelnemer

Lesgever

Kurt Dossche
Lees meer over de expertise van Kurt.

Luk Vanlanduyt
Lees meer over de expertise van Luk.


Korte titel : Metromodel

Deze pagina werd al 1169 keer bekeken