24. ICT-beleid: ICT-kompas en ICT-budget

Tools om TCO en doelgericht ICT beleid te voeren

Inhoud

Inleiding

Deze sessie gaat in op 2 nieuwe tools die in ontwikkeling zijn binnen EduBIT: het ICT-kompas en de budgetsimulator.

Inhoud

Een ICT-beleidsplan wordt doorgaans opgesteld op basis van doelen die men op korte en lange termijn wil realiseren. Het ICT-kompas helpt om deze doelen in kaart te brengen door bevraging van leerkrachten / directies enz.

Hoeveel besteedt jouw school aan ICT?
En wat is de kostprijs van een klas met beamer + tablets en een klas met interactief bord + vaste computers.
Of is kiezen voor tablets of chromebooks beter koop?

EduBIT ontwikkelt een budgetmeter die toelaat verschillende scenario's in kaart te brengen en de kostprijs te berekenen. In de sessie werken we met deze tool én gaan we ook in op welk effect een investering heeft op de nodige tijd voor de ict-coördinator. De tool laat immers ook toe om de beheerskost in kaart te brengen.

Resultaat

Na deze sessie zal je de budgetmeter kunnen inzetten om zelf jouw ICT-budget in kaart te brengen en simulaties te maken. Het ICT-kompas zal je helpen om de ICT-doelen in kaart te brengen door bevraging van leerkrachten / directies enz.

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Lesmateriaal

Hand-outs van presentatie

Applicatie online

Interessant voor

  • Directie - Administratie
  • Pedagogische ICT-coördinator
  • Technisch ICT-coördinator
  • Pedagogisch begeleider
  • Inspectie
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • ICT-beleid

Tijdstip

Blok VM 1 (10:10 - 11:40)
Lokaal: L 1.03
Er zijn 40 plaatsen waarvan er 8 bezet zijn.

Vorm

Workshop
Voorzieningen
Lokaal met één pc per twee deelnemers

Mee te brengen

Zorg ervoor dat Excel of een andere programma voor spreadsheets is geïnstalleerd op je laptop.

Gelieve mee te brengen:

  • ICT-beleidsplan vorige jaren
  • Overzicht ICT-budget (indien beschikbaar)

Lesgever

Luk Vanlanduyt
Lees meer over de expertise van Luk.


Korte titel : ICT-kompas & -budget

Deze pagina werd al 1245 keer bekeken