24. STEAM Playground: Leer robots en programmeren in een hoekenwerk

SwiftPlayground, Google Expeditions, Bloxels, VR, GreenScreenScience

Inhoud

Inleiding

Kom en ontdek hoe je robots en programmeren kan integreren in een hoekenwerk. Stimuleer jouw leerlingen om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en het onmiddellijk uit te testen.

Inhoud

Ga door een hoekenwerk op je eigen tempo en ontdek deze en meer toepassingen: 

  • Swift Playground
  • Bloxels
  • SAM Labs
  • Google Expeditions
  • VR
  • Osmo Coding
  • Green Screen Science

NAMIDDAG
Volg in de namiddag iPad STEM/STEAM-apps, een sessie die hier mooi bij aansluit.

Resultaat

Na deze sessie zal je op de hoogte zijn van wat er zoal op de markt is - zowel hardware als software - om leerlingen te leren programmeren in het lager onderwijs, zonder dat je hier als leerkracht zelf moet kunnen voor programmeren.

 

Voorkennis

Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie

Verplichte kennis

 

 

 

Meegenomen kennis

Kennis van het werken met een iPad.

Lesmateriaal

Syllabus

Sites

Learning STEM from play

Interessant voor

  • Leerkracht - Docent
  • Pedagogische ICT-coördinator
Uit:
  • Kleuteronderwijs/Primair onderwijs groep 1-2
  • Lager/Primair onderwijs groep 3-8

Thema's

  • ICT in je klas of vak
  • Kleuteronderwijs
  • Lager onderwijs
  • Tablets
  • Programmeren
  • STEM Fyxxi

Tijdstip

Voormiddag (10:00 - 12:30)
Lokaal: G214
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.

Vorm

Workshop
Voorzieningen
Klaslokaal

Lesgever

Kurt Klynen
Lees meer over de expertise van Kurt .

Tom Van den Broeck
Lees meer over de expertise van Tom.


Korte titel : STEAM Playground

Deze pagina werd al 319 keer bekeken