29. Augmented Reality: Een interactieve les maken met Aurasma

Breng alles in je klas tot leven

Inhoud

Inleiding

Nieuwe technologiën gebruiken in het onderwijs = innoveren.
Augmented Reality in het onderwijs = innoveren. 
Waarom stilstaan en niet gewoon vooruitgaan en innoveren in het onderwijs?

Inhoud

Augmented Reality zorgt ervoor dat je binnen je klaspraktijk alles tot leven kan laten komen. Dit kan gaan van foto's tot fimpjes tot websites.

In de workshop gaan we in op het handelsonderwijs, maar dit kan in elk vak aansluiten.

Je leert een gratis programma downloaden om Augmented Reality te gebruiken: Aurasma. We gaan in op het gebruik ervan en maken zelf een interactieve les.

Hoe kan je een 3D-model tot leven laten komen in de klas en hoe kan je automatisch filmpjes afspelen op een tablet?

Resultaat

Na deze sessie zal je Augmented Reality kunnen gebruiken in je klaspraktijk. 

Voorkennis

Verplichte kennis

Vlot programma's kunnen downloaden (met hulp).

Meegenomen kennis

Kennis van Android tablet is mooi meegenomen. 

Interessant voor

  • Iedereen
Uit:
  • Alle onderwijstypes

Thema's

  • Audiovisueel
  • ICT Innovatie & Techniek
  • Tablets
  • Lerarenopleiding

Tijdstip

Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: B954
Er zijn 14 plaatsen waarvan er 13 bezet zijn.

Vorm

Workshop

Mee te brengen

Er zijn 15 Android tablets beschikbaar, deelnemers kunnen zelf ook een eigen tablet meebrengen. Het besturingssysteem van de tablet die je meebrengt, speelt geen rol. 

Je mag ook een laptop meebrengen, liefst zelfs! Die laptop moet dan wel uitgerust zijn met een webcam.

Lesgever

Anouk Baldewijns
Lees meer over de expertise van Anouk.

Domien Buekers
Lees meer over de expertise van Domien.


Korte titel : Augmented Reality

Deze pagina werd al 2566 keer bekeken